Rabu, Jun 25, 2014

preziku

(delete text ni dan tulis sini)
Born To Be Me...
yang nyata menjadi mimpi...
(delete text ni dan tulis sini)
Born To Be Me...
yang nyata menjadi mimpi...

Jumaat, Julai 23, 2010

Jaiho! You Are My destiny ...

video


Born To Be Me...


Rabu, November 18, 2009

What U Give U get Back !

Benar! Penyataan ini memang benar berlaku pada diriku...
Buat baik dibalas baik... buat jahat pun dibalas jahat jua... :)

Pernah suatu ketika dulu... aku berkenalan dgn seorg Hamba ALLAH ketika mahu berjumpa adikku di asrama... sebaik aku keluar dr asrama... aku terlihat wanita itu sedang menunggu bas untuk ke bas stesen yg terletak agak jauh dr sekolah tersebut.
Kebetulan aku akan melalui bas stesen tersebut dalam perjalanan ke bandar S.Aku memberhentikan keretaku dan mengajak wanita itu mengikutku.Namun wanita itu enggan.
Segera aku keluar dari keretaku dan mengambil beg wanita tersebut dan ku simpan ke dalam keretaku.Hehehe.. aku memaksa rela wanita tersebut menumpangku supaya dia dapat balik KL segera kerana hari pun dah semakin petang...
Kami bertukar cerita sepanjang perjalanan.Tibanya di stesen bas tersebut wanita tersebut meluahkan rasa terima kasihnya dan berdoa agar Tuhan saja yg membalas budi aku terhadapnya."takde apelah akak... saya x buat apa pun... kebetulan satu jalan... " sambil tersenyum aku berdoa agar wanita tabah tersebut selamat tiba ke destinasinya.
Disebabkan aku memang dilahirkan semulajadi degil.. tidak suka menggunakan laluan lebuhraya tetapi menggunakan jalan kampung untuk sampai lebih cepat ke destinasi.Hehehe.
Setibanya di satu jalan yang berbukit bukau,sedang aku menyanyi lagu ruffedge da Bomb untuk menghilangkan rasa ngantukku.Tiba tiba aku dikejutkan dengan bunyi yg luar biasa.
rupa-rupanya tayar keretaku telah meletup.
Gelabah jugak aku kerana jalan tersebut agak sunyi dan aku membawa harta milik kerajaan pada ketika itu.Laptopdan video cam.Takut apa apa terjadi pada barang2 tersebut.Segera aku masukkan semua ke tempat duduk belakang ku dan kukunci keretaku.
Aku mengambil tools untuk menukar tayar sambil berfikir apa yang harus aku buat.Kerana seumur hidupku ... belum pernah aku menukar tayar.
Tiba tiba seorang pemuda berbangsa india memberhentikan motorsikal nya tidak jauh dari keretaku.Lelaki muda itu telah melihatku pada perjalanan perginya... dan melihat aku masih di situ tanpa sesiapa membantu.. maka dia memberhentikan keretanya untuk membantu.Aku pula tiada langsung rasa takut tetapi mengiakan ceritanya.Dia segera membantu aku menukar tayar.Tiba tiba seorang lelaki melayu turut memberhentikan motorsikalnya untuk membantu aku .Tetapi lelaki melayu tersebut hanya memandang tanpa membantu.Sambil menceritakan dia dtg daripada bengkel.Hmm... aku agak pelik apabila dia berkata bengkel masih dibuka sedangkan kejadian tersebut berlaku pada hari ahad dan waktu itu adalah pukul 6 lebih.
Akhirnya tayarku telah pun berganti... hasil ketekunan lelaki india tersebut. Aku menghulurkan duit sebagai tanda ucapan terima kasihku kepada pemuda india tersebut.Namun Pemuda tersebut hanya tersenyum dan berkata "tak payah akak... sy memang niat nak membantu akak."Sambil menolak duit yang kuhulurkan padanya.
Aku hulurkan sekali lagi padanya ... namun begitu juga reaksi pemuda india yang baik hati itu Aku cuma hanya mampu berkata..."Semoga Tuhan yg membalas jasa awk kepada saya hari ini... ".Pemuda india itu hanya tersenyum dan seterusnya berlalu ke keretanya
Sedangkan si lelaki melayu,sebaik sahaja ku hulurkan duit, dia terus menyambutnya.
Aku tiba -tiba terfikir... betapa besarnya Kuasa ALLAH yang MAHA ESA... begitu cepat dia mengabulkan doa wanita tabah tersebut... Maka beringatlah kita... Bila sudah tiba ke penghujung zaman... seperti sekarang adalah amat mudah utk ALLAH mengembalikan perbuatan kita tanpa menunggu pembalasan di alam Barzakh.... Wallahualam... :)

Born To Be Me...

Rabu, September 02, 2009

Titipan di bulan Puasa

Saya cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang,
satu jam untuk menyukai seseorang,
satu hari untuk menyintai seseorang tetapi saya mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan melihat kepada kecantikan kerena ia akan lapuk ditelan usia,
jangan kejar kemewahan kerana ia akan susut ditelan masa. Apa yang kekal….? hanyalah kecantikan hati seseorang....

Carilah seseorang yang bisa membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila anda teramat rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan erat.

Mimpikan apa yang anda inginkan, pergilah ke mana-mana yg anda ingin tujui dan jadilah apa yg anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

"Cinta takkan datang kalau tidak dicari"

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi. Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Hawa diciptakan dari rusuk Adam, bukan dari kepala untuk dijunjung, bukan dari kaki untuk dijadikan alas, melainkan dari sisinya untuk dijadikan teman hidup, dekat dihati untuk dicintai...

Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu, janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja…. Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup...

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang, setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya, janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja… Karena ia akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu…

Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang, lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasihmu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan

Born To Be Me...

Sabtu, Ogos 22, 2009

Ramadhan Datang Lagi


Andai ada silap dan salah, mohon halal dan ampun...
Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak.
Mudah-mudahan Kita semua mendapat limpah rahmatNya



yang nyata menjadi mimpi...

Rabu, Julai 01, 2009

Bestnye... :)

Bestnye... mmmm...
Apa yang best?
Citer drama Korea... Que Sera Sera... Missy rekomen hihihi..
Ekeleh... best sangat ke? Citer sikit...
Best lar... sebab citer romantik.. hero hensem2..hahhaa:) tapi heroin dua2 boleh tahan je...
Hero hensem pon best..? pelik la ko... hensem2 tapi tak reti berlakon wat pe...
Mesti la hensem lagi reti berlakon.. kalo tak, tak le citer tu jadik best...
Ye tak ye jugak kan... tapi heroin biasa je... tak perfect la..
Heroin dia pada aku biasa je... lawa sangat idak, huduh sangat pon tak.. comel la tapi hihihi... itu yg menyebabkan citer tu jadi best... sebab diaorang tak perfect..
Aik? Macam tu pulak ye..
Cinta tidak bergantung pada rupa, harta, pangkat dan darjat... ewahhh...
Pandai la ko.. tapi kalau dapat semua tu sekali kan best...hihihi
Itu KALAU dapat... masalahnya, boleh ke dapat semua?
Betul la kan... abis tu, antara 5 mende tu, yg mana jadi pilihan?
Maksud ko, dalam citer ni? Dalam citer ni diaorang lepaskan semuanya...
Laa... ape ke best nye citer camtu..
Nantila... tak abis cakap lagi... diaorang lepaskan semuanya tapi berharap pada yang satu... cinta.
Maksud ko, diaorg memilih cinta la...
Tak.. diaorang melepaskan SEMUA... termasuk cinta la... cuma berpegang pada kenangan je...
Amende le ko ni... tak best lah citer camtu..
Daripada kenangan membangkitkan rasa cinta...
Woi... cakap berbunga-bunga... aku nak tau satu mende je... diaorang together tak ending nye?
Of course lar... after what they have been through... kalo tak, tak le aku rasa happy je... ape la... ko tanya la aku..
Nak tanya ape?
Ko tanya la... part mana yg aku suke..hehhe
Ekeleh... ok la... part mana yang ko suke?
Uihhh... banyak! Aku suke bile hero tu jeles semacam je bile heroin tu baik ngan bos dia. Aku suka bila hero tu makan hati sebab pilih pompuan kaya over pompuan yg pernah confess cintanya pada dia tapi dia perleceh je... padan dengan muka dia..hahahha!! Aku suke the moments diaorang betul2 bercinta.. very lovey dowey maa..hehehe. Tapi yang paling aku suke time hero tu confess 'Saranghae'(I love U)... alamak... betapa mahalnya confession seorang lelaki yg ego...
Hmmm... memang spesis jiwang karat...

Hahahahhahahaha......



yang nyata menjadi mimpi...